Sluiten
RadarLimburg
Hallo Venlo
Introductie
Toekomst
Feit
Geschiedenis
Opinie
Introductie

Venlo is qua inwoneraantal de tweede stad van Limburg maar straalt dat niet uit. Plannen op het gebied van economie, stadsontwikkeling en cultuur moeten daar verandering in brengen. RadarLimburg ging op zoek naar wat Venlo Venlo maakt. "Het volume van Venlo is bij het ego van de Venlonaar gaan passen."  

Toekomst

Venlo zal volgens Jan Brouwers van citymarketingbedrijf Venlo Partners nooit een échte studentenstad worden. Hoe gaat Venlo zich de komende jaren profileren? Bert Mennings (Limburgs Museum) en Paulo Martina (Museum Van Bommel Van Dam) beloven samen op te trekken om Venlo een nieuw cultureel profiel te geven. Ook kan Venlo binnenkort een goede sier maken met Nationaal Park De Maasduinen.

Feit

De gedachte is dat grensoverschrijdende criminaliteit tussen Limburg en Duitsland toeneemt, maar er zijn geen cijfers die dat staven. Wat wel meetbaar is, is dat de regio Noord-Limburg de meeste Duitse werknemers heeft. 

Geschiedenis

Een vijver middenin het stadscentrum vertelt het verleden over Venlo als vestigingstad. In een tijdlijn lees je alles over de opknapbeurt van de beruchte Venlose wijk Q4 die al tientallen jaren duurt. Jasper Kuntzelaers (PvdA) vertelt hoe de verhouding tussen Noord- en Zuid-Limburg vervaagde en hoe het kleine Venlo tegenover het grote Maastricht verdween.

Opinie

De vastelaovend, de dynamische stedenbouw en het 'genäöl' zijn kenmerken die bijdragen aan de identiteit van Venlo. Ook supermarkt Die 2 Brüder is onmiskenbaar in de binnenstad. De stad is volgens columnist Sef Derkx de meest Duitse stad van Nederland. Volgens stadsgeograaf Jos Gadet is Venlo in Duitsland veel bekender dan in Nederland. 

Sluiten

Einkaufen Machen ist sehr wichtig für Venlo

Einkaufen machen in die Niederlände
Einkaufen machen in die Niederlände
Auteur
Koos Vaes
Bron
Ronald Versluis (Commercieel directeur 2 Brüder von Venlo)
Datum
03-06-2019
3
Open item
Reageer op dit item

De winkel trekt jaarlijks dik drie keer zoveel bezoekers als het Limburgs Museum. Met jaarlijks 3,5 miljoen klanten is supermarkt Die 2 Brüder von Venlo van groot belang voor de stad en de 'Duitse Hoek' in het bijzonder. De 'Prüsen' zijn niet meer weg te denken uit het centrum. Commercieel directeur Ronald Versluis over het succes van de winkel die in 1961 de deuren opende. 

De winkel trekt jaarlijks dik drie keer zoveel bezoekers als het Limburgs Museum. Met jaarlijks 3,5 miljoen klanten is supermarkt Die 2 Brüder von Venlo van groot belang voor de stad en de 'Duitse Hoek' in het bijzonder. De 'Prüsen' zijn niet meer weg te denken uit het centrum. Commercieel directeur Ronald Versluis over het succes van de winkel die in 1961 de deuren opende.

Laat hier een reactie achter

Vul onderstaand formulier in om een reactie achter te laten op dit artikel.
Uw reactie wordt eerst door de redactie gecontroleerd, alvorens deze wordt geplaatst bij het artikel.

Naar boven
Copyright 2018 - RadarLimburg - Einkaufen machen in die Niederlände - Hallo Venlo - Thema's